ثبت شرکت در ترکی

اگر قصد توسعه کسب و کار خود خارج از مرز های کشور را دارید، یکی از بهترین و ارزان ترین کشور ها برای ثبت شرکت  کشور ترکیه است. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک به کشور ایران، نزدیکی فرهنگی دو کشور، موقعیت استراتژیک و هزینه های پایین ثبت شرکت ترکیه همواره مقصد ایرانیان بوده است. همچنین عدم نیاز به داشتن اقامت در ترکیه برای ثبت شرکت این کشور را به گزینه ی مناسب برای انتخاب تبدیل کرده است.

برای دریافت مشاوره تخصصی و بهترین خدمات در زمینه ثبت شرک در ترکیه، با مشاوران ما تماس بگیرید. ما با تیم مجرب و متخصص خود، آماده‌ایم تا شما را در هر مرحله از فرآیند ثبت شرکت در ترکیه هدایت کرده و بهترین راهکارها را به شما ارائه دهیم.

 انواع ثبت شرکت در ترکیه

طبق قانون تجارت ترکیه پنج نوع ثبت شرکت در ترکیه وجود دارد:

شرکت سهامی:

ما در ترکیه دو نوع شرکت سهامی داریم، شرکت هایی که کمتر از ۲۵۰ نفر سرمایه گذار دارد که شرکت سهامی خاص نامیده می شود و همچنین شرکت هایی که بیشتر از ۲۵۰ نفر سرمایه گذار دارند و شرکت سهامی عام نام می گیرند. سهم ها در شرکت های سهامی به یک اندازه مساوی هستند که البته هر سهامداری می تواند به اندازه ای که می تواند سهم بخرد، میزان سود و زیان هر سهامدار هم بسته به میزان همین سهم ها محاسبه می شود و طبق قانون کشور ترکیه باید در مجمع عمومی ای که برای این شرکت برگزار می شود، نمایندگانی از وزارت بازرگانی حضور داشته باشند.

شرکت با مسئولیت محدود:

این نوع شرکت باید با حداقل یک نفر و حداکثر با ۵۰ نفر ، ثبت و تاسیس شود؛ طبق قوانین سهم هر سهامدار از سود و زیان شرکت بسته به میزان سهم این فرد حقیقی و یا حقوقی دارد و در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکار تنها می تواند به اندازه سهام شرکت مطالبه کند و نه بیشتر از آن. مدیران این نوع شرکت می توانند از شهروندان ترکیه، اتباع خارجی و حتی طبق اساسنامه شرکت از کسانی به غیر از سهامداران شرکت باشند.

شرکت جمعی:

این نوع شرکت در ترکیه حد اقل 2 عضو دارد و فقط اشخاص حقیقی میتوانند عوض این شرکت شوند. هر یک از اعضا وظیفه ای جداگانه دارد با این حال با توافق اعضا میتوان مدیریت را به یک شخص و یا همه اعضا واگذار کرد. برای این نوع ثبت شرکت نیازی به داشتن سرمایه نیست.

شرکت تضامنی:
نکته مهم و حائز اهمیت در مورد این نوع از شرکت وجود دارد و آن، این است که در صورت وجود بدهی و قروض برای این شرکت هر کدام از شرکا مسئول و موظف به پرداخت آنها هستند حتی اگر میزان این بدهی ها بیشتر از کل سرمایه و ارزش شرکت باشند.

شرکت تعاونی:

 با حداقل عضو تشکیل میشود و هیئت مدیره شرکت 3 نفر با ملیت ترک هستند، هر یک از شرکا حداقل یک سهم و  حداکثر پنج هزار سهم را متعهد می شود که ارزش هر سهم 100،00 TL میباشد.

در حال حاضر فقط ثبت شرکت به صورت مسولیت محدود توسط پالیز کمپانی انجام میشود.

هزینه های ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

برای شروع ثبت شرکت در ترکیه نیاز به پرداخت هزینه  مدرک شما به زبان ترکی از طریق دارالترجمه های رسمی کشور ترکیه همچنین پرداخت هزینه دفاتر رسمی و پلمپ آن‌ها در اداره دارایی ترکیه هزینه حق امضا، وکالت نامه و هزینه مترجم میباشد. که شما با پرداخت 2500 دلار به مجموعه پالیز نیازی به پرداخت جداگانه بایت این خدمات ندارید .

پس از اتمام مراحل ثبت شرکت و افتتاح حساب های بانکی نیاز به تعیین محلی برای خرید و یا اجاره دفتر کارتان نیاز دارید، البته برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به حضور مداوم شما در شرکت نیست و صرفا برای تکمیل مراحل از این ادرس استفاده میشود. هزینه اجاره بها و یا خرید دفتر بستگی به المان های زیادی مانند متراژ، محله و … محلی که شما انتخاب کرده اید دارد، شما میتوانید از مقاله بهترین مناطق تجاری ترکیه استفاده کنید.

پس از انتخاب محلی برای ثبت شرکت برای شروع فعالیت رسمی خود نیاز به یک حسابدار رسمی و معتبر از سمت کشور ترکیه دارید، هزینه دستمزد حسابداری رسمی در کشور ترکیه حداقل 7500 لیر در ماه میباشد البته در صورتی که ثبت شرکت در ترکیه را با مجموعه پالیز کمپانی انجام دهید با مبلغ کمتری این هزینه را متحمل میشوید.

هزینه استوپاژ، مالیات ماهانه، هزینه های جاری از دیگر هزینه هایی است که یک شرکت ثبت شده در ترکیه متحمل میشود.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

پس از دریافت مشاوره  از مشاوران پالیز کمپانی و انتخاب کشور ترکیه و پرداخت کامل هزینه، اطلاعات مورد نیاز که توسط همکاران به طور کامل به شما اعلام میشود را ارسال میکنید در این مرحله روز و تاریخی که نیاز است برای انجام مراحل در ترکیه حضور داشته باشید با شما هماهنگ میشود. به طور خلاصه مراحل ثبت شرکت به شرح زیر میباشد.

مشخص کردن محل شرکت

تنظیم اساسنامه شرکت

دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه

گرفتن شماره مالیاتی از اداره دارایی ترکیه

گرفتن تاییدیه اساسنامه شرکت از دفتر خانه اسناد رسمی ترکیه

ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه

چاپ روزنامه رسمی

گرفتن تاییدیه وکالت نامه و نمونه امضا از دفتر خانه رسمی ترکیه

تنظیم فرم اداره دارایی ترکیه

مراجعه به اداره دارایی ترکیه و تحویل فرم مرحله قبل برای بررسی و تایید این فرم و ادرس دفتر شرکت توسط این اداره

مراجعه بازرسان اداره دارایی به ادرس شما برای تایید ادرس

گرفتن شماره مالیاتی شرکت بعد از تایید و بررسی نهایی

گرفتن کارت بازرگانی

تصدیق دفاتر حسابداری

افتتاح حساب بانکی برای شرکت   

معرفی کردن یک مشاور مالی رسمی (حسابدار) 

سخن نهایی:

در این مقاله انواع ثبت شرکت در ترکیه، هزینه ها و مراحل ثبت شرکت در ترکیه ان اشنا شدیم، اگر قصد دریافت مشاوره تخصصی و بیشتر دارید با مشاورین پالیز گروپ در ارتباط باشید.

پاسخ به سوالات متداول:
  • ایا امکان ثبت شرکت در هر نوعی با پالیز کمپانی وجود دارد؟

 در حال حاضر فقط ثبت شرکت به صورت مسولیت محدود انجام میشود ولی در صورتی که نیاز به ثبت شرکت از نوع دیگری دارید حتما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

  • ایا با ثبت شرکت در ترکیه میتوانیم اقامت ترکیه داشته باشیم؟

 در حال حاضر با توجه به قوانین کشور ترکیه، صرفا با ثبت شرکت در ترکیه امکان دریافت اقامت وجود ندارد.

  • ثبت شرکت در ترکیه چقدر هزینه دارد؟

 کارمزد پالیز کمپانی برای انجام کلیه مراحل ثبت شرکت به همراه افتتاح حساب بانکی  2500 دلار امریکا میباشد

 بله پس از انجام مراحل ثبت شرکت شما میتوانید اقدام به افتتاح حساب بانکی شرکتی نمایید

با افتخار در خدمت شما هستیم